lchfmedemma.blogg.se

Min blogg om min vardag med lchf, hypotyreos, vardagsliv och numera även träning (igen)

Igen och igen

Publicerad 2013-01-30 18:14:43 i Allmänt,

Jag har ju bloggat förut....

Men det är en annan historia det...
Jag fick den 4 juli 2011 diagnosen Hypotyreos till följd av det har jag även fått en hel radda med komplikationer. Senast problem med levern. Jag har märkt redan för länge sen att socker skadade min hälsa och mitt mående, gjorde min sjukdom värre. Jag har många gånger försökt ta tag i allt, men förutsättningarna har inte varit de bästa.

Men för ett tag sen kom den dagen, den dagen som jag väntat på, jag var redo, Än så länge har det gett ett minusresultat på vågen (4,5 kg) och att jag mår mycket bättre.
Jag började utesluta kolydraterna efter principen helst 5% kolhydrater, dock smiter det ner nån apelsin ibland...
Jag har även återtagit träningen till mitt liv. För 2 år sen tränade jag 3-5 gånger i veckan och vägde betydligt mycket mindre än nu. Sen slutade min hypo at smyga sig på utan kom som en stor redig smäll. För att beskriva det kort så kunde jag inte hålla i en penna vilket ledde till att jag inte längre kunde träna.

Nu har jag börjat träna styrka och simning... tanken är tre gånger i veckan och jag känner mig lycklig som kan träna igen.

Mer kommer...

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-01-30 21:48:39

Vad skönt att du känner motivation och lust att träna. Jag hejar på!

Svar: och jag hejjar på dej..
Dp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dp

Emma 29 (snart 30 :S) Hypotyreos drabbad lchfare nyligen träningsbiten mamma fru mamma till ett barn med speciella behov student torpälskare husvagnsfanatiker ja en vanlig jag...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela