lchfmedemma.blogg.se

Min blogg om min vardag med lchf, hypotyreos, vardagsliv och numera även träning (igen)

LCHF krabbelurer

Publicerad 2013-02-02 17:24:00 i

...pösplättar eller nått annat smarrigt namn.
i   Vi var på landet och provade makens födelsedagspresent, stekhällen... snäll hustru jag är va? I allafall skulle vi äta mellis där och maken tjatade om krabbelurer... vad gör man inte då, för som sagt jag är en snäll fruga? Jag skapade ett recept på dessa goda skapelser som även en lchfare kan äta!
 
Recept:
2 ägg
1/2 dl stevia
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl fet mjölk
2 1/2 dl mandelmjöl
1 1/2 tsk bakpulver
Vaniljpulver efter smak (jag gillar mycket vaniljsmak)
Sen hade jag fiberhusk i till en bra konsistens.
 
kanel att doppa krabbelurerna.
 Vispa ägg och stevia, tillsätt resten och låt dra till det är en tjock smet, stek i rikligt med smör i plättlägg, stekpanna eller på stekhäll.Jag doppade mina i kanel men man kan säkert blanda kanelen med stevia.värt att testa helt klart! Hela familjen gav dem ett super betyg!
Hör gärna av er om ni testar!
 
Återkommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dp

Emma 29 (snart 30 :S) Hypotyreos drabbad lchfare nyligen träningsbiten mamma fru mamma till ett barn med speciella behov student torpälskare husvagnsfanatiker ja en vanlig jag...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela