lchfmedemma.blogg.se

Min blogg om min vardag med lchf, hypotyreos, vardagsliv och numera även träning (igen)

Kompromiss?

Publicerad 2013-03-01 08:07:22 i Allmänt,

 Äntligen Mars... som Simon har längtat... :) Simon anser att det är vår nu. Jag tittar ut och ser bara massa onödig snö...
Jag måste väl erkänna... jag längtar oxå till Mars.. för i mars kommer vi få tillgång till The Hus!
Yey..
 
Jag vet att jag pratat mycket om mina listor... men nu kan jag inte hålla mig längre... jag bara kan inte... Jag planerar vad som måste göras varje månad. Vi har ju 3 månader på oss nu innan vi måste vara ute ur radhuset... Vi har dessutom en hel del att fixa i huset innan dess. Samt renovera Simons rum i radhuset...
 
Det som kommer prioriteras(hyresvärlden betalar):
 
Meris rum
Fröken har bestämt sig för ett vitt rum med svarta, lilla och silvriga inslag. Helst vill hon ha 140 sängen med sänghimmel som vi har i förrådet, men vi måste mäta lite först. Hon ska ha vita väggar med en fondvägg, en svart tapet  med fjärillar och döskallar <3 Lillsnörpan börjar bli stor. Walk-in-closeten i hennes rum ska bli rosa, kanske med några tuffa detaljer, en ylla ska monteras upp för dokskåpet.. Troligtvis målar vi taket och byter lister när vi ändå håller på.
 
Simons rum
Eftersom Simon är i stort beov av lugn, har vi bestämt att han ska få gröna väggar, men ditmålade cirklar i grön fast en annan nyans. Vi kommer även fixa till hans skrivbord som han bitit sönder, med någon slags påklistrat material.. Vända på hans våningssäng och bygga en koja, samt måla sängen. Han kommer BARA ha en låda med leksaker i sitt rum som vi byter ut vid behov (vi kommer förvara de andra leksakerna i mitt pysselrum). Golvet ska bytas med det gör inte vi. Troligtvis målar vi taket och byter lister när vi ändå håller på.
 
Trappan
Trappan ska målas vit och så ska vi sätta på halkskydd eller trappmattor.Detta måste göras innan vi flyttar in.
 
Vårt sovrum
Vi är inte alls överens, jag vill ha en fondtapet, det vill inte Jijo... Men tror vi kan komma på nån mellan kompromiss. Jijo vill ju titta lite mer live på tapeterna. Även här ska golv bytas och troligtvis tak målas och lister bytas.
 
Duschrum
Vi kommer bara städa och fixa dit saker som behövs i ett duschrum.
 
Detta är de 5 saker som ska prioriteras. Plus lite småsaker som att byta knoppar i köket t.ex.
 
Efter det prioriters tillfixningen som följer(om jag får bestämma hihi)
  • pysselrum
  • kök
  • vardagsrum
  • badrum
  • hall öv
  • kontor
  • hall nv
  • spelrum
  • utomhus
För att den som vill ska änga med kommer jag fixa album på styleroom.
Snart bär det av till dagis för att lämna lillskrutt, Meri är redan på skolan. Sen är det plugg/grupparbete och läkaren som gäller. Längtar tills jag får hämta barnen och bara rå om dem och mysa. Hoppas även Jijo kommer hem skapligt, så man får se honom innan han ska iväg igen.
 
Min lilla sötkorv!
Kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dp

Emma 29 (snart 30 :S) Hypotyreos drabbad lchfare nyligen träningsbiten mamma fru mamma till ett barn med speciella behov student torpälskare husvagnsfanatiker ja en vanlig jag...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela